Чому саме ваша стратегія може не працювати? Відповідає Катерина Горчинська

20.04.2021
Чому саме ваша стратегія може не працювати? Відповідає Катерина Горчинська
Хоча карантин вніс свої корективи, вже зовсім скоро ми зустрінемося зі студентами курсу «Медіаменеджмент» в стінах Школи!
А поки ми активно готуємося до старту курсу, ділимося з вами лайфхаками від нашої тренерки Катерини Горчинської, колишньої заступниці головного редактора Kyiv Post та колишньої виконавчої директорки «Громадського телебачення». Катерина знає все про медіастратегію і пояснює, чому саме ваша стратегія може не працювати.
⚡ Бо лежить на полиці
Занадто часто до стратегії в медіа ставляться не до як життєвонеобхідного плану дій, а як до формальності, яку вимагає власник, чи донор, чи топменеджмент. Ну ок, написали ми стратегію, товстезний том вийшов, відчепіться вже від нас - приблизно такий підхід буває, якщо в команді немає глибинного розуміння потреби в стратегії. Ну а те, що лежить на полиці, працювати не буде точно.
⚡ Бо це стратегія «з космосу»
Деякі стратегії не будуть і не можуть працювати, бо вони написані наче в інтелектуальному вакуумі, без жодного зв’язку з сьогоднішніми реаліями компанії. Так, ви можете написати в документі, що у вас буде ріст трафіку на сайті у 1000% за рік чи навіть місяць, що ви запустите кілька нових, дуже крутих і успішних проєктів, причому зовсім без ресурсів. Але з таким самим успіхом ви можете написати, що долетите на Марс раніше Ілона Маска. Ну і ваша команда побажає вам удачі.
⚡ Бо капітан на борту, а матроси залишились в барі
Іноді навіть за наявності чудової стратегії, вона чомусь не працює. Ну не хочуть люди її виконувати. Це так, наче треба плисти до нових горизонтів, капітан вже на борту, а матроси ще на березі в барі. Не достатньо мати стратегію, треба ще мати команду, яка її розуміє і готова разом виконувати. А також заохочували і контролювали один одного.
⚡ Аудиторія? Яка аудиторія?
Деякі стратегії не є життєздатними через те, що вони не побудовані на реальних потребах аудиторії. Вони не відповідають на найважливіше питання: яку саме проблему нашої аудиторії ми вирішуємо та яким чином? Українським незалежним медіа повсякденні проблеми аудиторії видаються занадто банальними, вони за серйозні новини вважають тільки те, що відбувається в Адміністрації президента, НАБУ чи СБУ.
⚡ «Змінити налаштування за замовчуванням»
Щоб успішно втілити стратегію, потрібні зміни. В першу чергу, йдеться про зміни звичок, в тому числі, звичок думання - це важко. Але медіа в сучасномі світі - як ртуть, все змінюється, весь час в русі і потребує постійного оновлення і перезавантаження.
Стратегії в медіа стали дуже короткими, а це означає, що мобілізація команди і втілення ідей має відбуватися практично моментально. Вашими налаштунками за замовчуванням мають бути постійні зміни. На жаль, не всі медіа навчилися так перебудовуватися і думають, що якщо щось працювало в 2000 році - то мусить і зараз. Такі стратегії, заморожені в часі, призводять до краху.